SIGNEERSESSIE
DAVY KLAASSEN.

ZONDAG 9 APRIL, 2017 - LEIDERDORP, NEDERLAND

CASE - AMBASSADEURSPROJECTEN

Doelstelling
Een succesvolle ambassadeurs campagne met toenmalig AFC Ajax aanvoerder en EKEB ambassadeur Davy Klaassen.

Locatie
Sport 2000 Winkelhof te Leiderdorp, Nederland.

Projectbeschrijving
Wie een campagne opzet met een bekende Nederlander weet op voorhand dat dat veel reuring gaat geven in de samenleving. Maar wij wisten wel, een campagne met de aanvoerder van AFC Ajax gaat elk niveau van bekendheid ontstijgen.

Juist om die reden wilden wij in goed overleg met Davy een passende activiteit op
poten zetten waarbij zowel hij als wij benaderbaar zouden zijn voor iedereen. Dat is tenslotte waar het eigenlijk allemaal om draait in het leven, niet de jetset, maar de glimlach gecombineerd met er zijn voor elkaar. De keuze viel op 'n persoonlijke signeersessie.
Zo'n sessie leent zich tenslotte per definitie goed voor dit soort menselijke interactie, fotomomenten
, een gewoon praatje en vooral veel Hollandse gezelligheid.

Maar, wij wilden meer, vooral de aanvoerder van een van de 3 grote voetbalclubs
van Nederland met gepaste waardigheid behandelen. Hieruit ontstond allereerst een logische samenwerking met een gerenommeerde sportwinkel, Sport 2000 Winkelhof te Leiderdorp, die deze dag de ultieme "fit" voor het verzorgen van de grote opkomst en
het afzetten van onze materialen zou blijken te zijn.

 

Creatief Proces
Hier bleef het echter voor ons niet bij, omdat wij altijd 'n out-of-the-box stap verder willen gaan. We zijn namelijk altijd op zoek naar die echte connectie en wilden hier volledig in de belevingswereld en psyche van (jonge) fans stappe, om deze namens EKEB te verassen met iets unieks en limited edition van hun idool, Davy.

Maar, dit moest tegelijk wél een richting zijn die ook ónze
wereld zou verrijken en waarvoor wij uit onze comfort zone moesten, puur om tot een eindresultaat te komen wat Davy zélf ook leuk zou gaan vinden; dat werd de wereld van cartoon illustratie design.

In intensieve samenwerking met (sport) marketeer en digital artist
Yark maakten wij dan ook een succesvol creatief proces door vanaf schets, waaruit het marketingidee van een combi t-shirt - en bal package zou ontstaan. Op deze wijze werd niet alleen onze bal

uniek design, maar werd dit ook nog n's versterkt door een gaaf bijpassend t-shirt.
Dit alles uiteraard met als ultieme doel zoveel mogelijk bereik van jong tot oud, alles voor de
glimlach van een kind.

Nieuwsgierig?
Bekijk hieronder een visuele samenvatting van (het ontstaan van) ons sessie-materiaal, gevolgd door een fotoreportage van deze succesvolle dag voor veel kinderen (en hun ouders).